مزایای بازاریابی دیجیتال: فراتر از سئو و تبلیغات

امروزه مشتریان به اطلاعاتی که نیاز دارند در هر زمان و مکانی دسترسی دارند. با وجود قدرت اینترنت و جهانی شدن آن، اغلب مردم روی زمین می‌توانند به اطلاعات از طریق کامپیوتر، تبلت و موبایل دسترسی داشته باشند. چیزی که صاحبان کسب‌وکار با توجه به این موضوع باید به خاطر داشته باشند این است که اکنون هر کسی می‌تواند در نحوه و کسب‌وکار و تصویری که از خود ساخته‌اند نسبت به سابق تأثیر داشته باشند. شبکه‌های اجتماعی در این بین نقش مهمی ایجاد می‌کنند که می‌توانید مطمئن باشید بازخوردهای مردم در این پلتفرم‌های اجتماعی می‌تواند خیلی قابل ‌اعتمادتر از آن چیزی باشد که خود شما می‌گویید.

چرا بازاریابی دیجیتالی تا این اندازه مهم است و به شما مزیت‌های زیادی می‌دهد؟

زیرا با وجود کانال‌های الکترونیک و با پست کردن کامنت‌های مثبت و دریافت بازخوردهایی از کمپانی یا محصولات خود، شما و مشتری‌های خوشحال شما می‌توانید مشتری‌های جدیدی را جذب کنید و یک رابطه طولانی مدت را با آن‌ها ایجاد کنید. اما مراقب باشید! این موضوع می‌تواند روی دیگری هم داشته باشد! مشتری‌های خوشحال می‌توانند به شما کمک کنند اما مشتری‌های ناراضی می‌توانند به‌ شدت به کسب‌وکار شما آسیب بزنند. به همین خاطر به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، همیشه به یاد داشته باشید که نکته‌های زیر را رعایت کنید:

تشویق به تعامل در شبکه‌های اجتماعی

شما به سادگی می‌توانید مشتری‌های جدید را از طریق شبکه‌های اجتماعی سابق خود به دست آورید. هنگام انجام این کار مطمئن شوید که آن‌ها را به گروهایی بر اساس علایق آن‌ها تقسیم کنید. بعدها شما قادر خواهید بود با آن‌ها ارتباط بگیرید و به عمل‌های مختلف آن‌ها را تشویق کنید.

هر چقدر لایک‌ها بالاتر باشد بهتر است!

شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال نادیده گرفته شده‌اند. این یک اشتباه خیلی بزرگ است زیرا لایک‌ها در صفحه اینستاگرام شما یا به اشتراک گذاشته شدن پست‌های کانال تلگرامی شما می‌تواند به رشد و توسعه شرکت شما کمک کند تا اعتبار و اعتماد را ایجاد کند. جالب اینجاست که لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی بدون صرف هزینه‌ای، ترافیک به سایت شما اضافه می‌کنند. کاری که شما باید انجام دهید این است که لینک شبکه‌های اجتماعی را به فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت خود اضافه کنید و مشتری‌های خود را نسبت به محصولات جدید، تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و … مطلع کنید – این قابلیت هم‌اکنون در بیدُک قابل استفاده است و شما به راحتی می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را در سایت فروشگاه اینترنتی خود نشان دهید. سعی کنید با برنامه‌ریزی روزهایی که باید به مشتری‌ها از خدمات و سرویس‌های جدید خود اطلاع بدهید زمان‌بندی کنید که با پست کردن یک‌باره و یکجای تمام این بروز رسانی‌ها، با حجم زیاد اطلاعات آن‌ها را وحشت‌زده نکنید.

عضویت در خبرنامه

با ارسال بروزترین نکته‌های آموزشی، شما را در هر مرحله از کسب و کار اینترنتی یاری خواهیم دادجلوتر از رقبای خود باشید

هر سال تعداد زیادی از کسب‌وکارها از روند سنتی خود دست می‌کشند و روی روش‌های مثل سئو، تبلیغات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند و پول زیادی را در این منابع خرج می‌کنند. این دلیلی است بر اینکه چرا بازار به شدت رو به رقابتی شدن است و بازیگرهای بزرگ در این صحنه از کسب‌وکارهای کوچک جلو می‌زنند. به عنوان یک کسب‌وکار کوچک در بازار شما نمی‌توانید با آن‌ها رقابت کنید ولی یک کار هست که می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید از ابزار  Google Alerts استفاده کنید تا رقبای خود را رصد کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که محصولات رقبا و استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها را دنبال کنید تا بتوانید از آن‌ها چیزی یاد بگیرید و استراتژی کسب‌وکار خود را بهبود ببخشد.

فراتر از مرزها بروید

مهم است بدانید که بازاریابی دیجیتال تنها در وب‌سایت شما اعمال نمی‌شود! با این حال بسیاری از بازاریابان یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی را ایجاد می‌کنند و روی سئو و کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما برای اینکه کسب‌وکار خود را به جامعه نشان دهید، به استراتژی واقعی نیاز دارید که مشتریان بالقوه را اولویت قرار داده و از همه ابزارهای موجود برای به دست آوردن آن‌ها استفاده کند.

اعتبار کسب‌وکار در اولویت است!

آوازه‌ای خوب داشتن برای هر نوع کسب‌وکاری ضروری است. بدون اعتماد و اطمینان مشتری یک کسب‌وکار دوام نخواهد آورد. به خصوص در سال‌های گذشته اهمیت اعتبار به طور فزاینده‌ای قابل ‌توجه شده است. اگر کسب‌وکاری از اعتبار خوبی برخوردار باشد، مشتری‌ها آن را به خیلی از کسب‌وکارهای مشابه در بازار ترجیح می‌دهند. برخورداری از یک شهرت مثبت به بازاریاب‌ها این امکان را می‌دهد تا محصولات/خدمات خود را در یک بازار بسیار رقابتی متفاوت نشان دهند و با بازیگرهای بزرگ بازار رقابت کنند.

چگونه یک اعتبار خوب ایجاد کنیم؟

اطمینان حاصل کنید که با مشتریان خود و هر کسی که با کسب‌وکار شما از طریق وب‌سایت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی ارتباط می‌گیرد وارد تعامل شوید. به هر شک و تردیدی از سوی آن‌ها پاسخ دهید، راه‌حل پیشنهاد کنید و مطمئن شوید که رابطه طولانی ‌مدتی با مشتریانتان ایجاد می‌کنید.

استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را بسازید (قسمت اول)

می گویند اگر بسازیدش، آن‌ها خواهند آمد. خب، وقتی که این موضوع وارد حوزه تجارت الکترونیک می‌شود کاملاً صحت ندارد. وقتی که فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازید تازه اولین قدم برای ساخت امپراتوری آنلاین خود را برداشته‌اید. مشتریان احتمالی شما باید درباره‌ی شما بدانند اگر می‌خواهید در میان رقبا دوام بیاورید. بازاریابی فروشگاه آنلاین شما بخش سرگرم‌کننده آن است و ما راه‌های ساده‌ای را به شما ارائه می‌دهیم تا از یک کسب‌وکار ناشناخته خود پس مدتی خود را جزو خانواده تجارت الکترونیک بدانید.

11مخاطب خلق کنید

اگر شما کودکی نوپا در دنیای تجارت الکترونیک هستید، نیاز است چند قدم بردارید تا مخاطبی که واقعاً قرار این به آن بفروشید را بسازید. اول شما احتیاج دارید نام خود را در میان جامعه جا بی اندازید و شروع به ایجاد یک همهمه میان مردم کنید. راه‌های آسان و رایگانی برای شروع به جذب مردم به سمت وب‌سایت شما وجود دارد:

۱- مطمئن شوید که دیده می‌شوید

در جهت خلق مخاطب، نیاز است که مطمئن شوید سایت شما در دسترس است. کلید دید شدن در اینترنت چیست؟ جواب سئو قوی است. برای دستیابی به بهترین وجه از سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یک نام برای دامنه اختصاصی خود بسازید که به راحتی در خاطر مردم بماند و در عین حال نام تجاری شما را برجسته کند. سپس باید مطمئن شوید که آدرس اینترنتی تحت نامه دامنه اختصاصی که انتخاب کردید آزاد باید و قبلاً کسی آن را تهیه نکرده باشد (برای این کار اینجا کلیک کنید). وقتی که سایت شما با دامنه اختصاصی مدنظر شما در اینترنت در دسترس باشد حالا دی.ه می‌توانید برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو اقدام کنید.

۲- شبکه‌های اجتماعی را پیش ببرید

هر کسب‌وکاری که در حوزه آنلاین حضور دارد باید از مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد پایگاه مشتری‌های خود استفاده کند و حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی‌ای ایجاد کنید که فکر می‌کنید مشتری‌های شما آنجا حضور دارند و شما می‌توانید پیدایشان کنید. محتوایی را که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید در نظر بگیرید و یک تقویم برای این کار درست کنید و به پست‌ها و موضوعات پست‌های خود زمان‌بندی بدهید. علاوه بر محتوای نوشته شده و عکس‌های آن، رقابت‌های جذابی را برای انتشار زبان کسب‌وکار خود ارائه کنید. به یاد داشته باشید، هیچ چیز مثل موفقیت یک شبه نمی‌شود! بنابراین شروح به اشتراک‌گذاری صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان کنید. آن‌ها را به لایک کردن و گذاشتن کامنت تشویق کنید و ببینید چطور تعامل مردم با شما شروع می‌شود و رشد می‌کند.

عضویت در خبرنامه

با ارسال بروزترین نکته‌های آموزشی، شما را در هر مرحله از کسب و کار اینترنتی یاری خواهیم داد

مطمئن شوید که آیکون تمام شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید را به وب‌سایت اضافه کنید (از پنل مدیریت فروشگاه در بیدُک این کار امکان‌پذیر است) این کار باعث می‌شود همیشه بازدیدکنندگان با شما ارتباط بگیرند. می‌خواهید کالاهای خود را به‌وسیله‌ی شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارید؟ آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی را به صفحه کالا اضافه کنید (این موضوع از بدو ساخت فروشگاه آماده بهره‌برداری است) بنابراین خریداران شما می‌توانند محصولات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

۳- یک وبلاگ بسازید

یکی دیگر از راه‌های کم‌خرج برای جا انداختن برند در  بازار چیست؟ جواب ساخت یک وبلاگ است. خود را به‌عنوان یک فرد تأثیرگذار قرار دهید و در مورد اتفاقاتی که در صنعت شما در حال رخ دادن است بنویسید. شبکه‌ای که از دنبال کننده‌ها که در شبکه‌های اجتماعی ساخته‌اید را مرود استفاده قرار دهید و پست‌های بلاگ خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. داشتن یک پست بلاگ در وب‌سایت شما کمک می‌کند که ترافیک ارگانیک به دست بیاورید اگر به‌ درستی در حال بهینه‌سازی آن هستید.

مشتری‌ها را به خرید برانگیزید

“میگم بیا برگردیم به اون فروشگاه اینترنتیه که هیچ وقت هیچ نوع تبلیغ یا حراجی نداره” این جمله را هیچ کس نگفته است و نمی‌گوید! اگر می‌خواهید یک همهمه میان مشتری‌های بالقوه ایجاد کنید و اون دسته از مشتری‌های هیجان‌زده را نگه‌دارید تا بیشتر از شما خرید کنند، نیاز است که این احساس را در آن‌ها برانگیخته کنید. در بیدُک می‌توانید از سرویس‌های تبلیغات نیز استفاده کنید و به صورت هوشمند در شبکه‌های اجتماعی و از طریق تبلیغات کلیکی در وب محصولات خود را به نمایش بگذارید و این نوع تبلیغات را بکار بگیرید تا احساس مشتری‌های هدف خود را نسبت به خرید برانگیزید.

به یاد داشته باشید، مشتری‌های خوشحال و راضی بیشتر رغبت دارند تا به فروشگاه شما بازگردند و مجدد از شما خرید کنند. پس از هر بهانه‌ای استفاده کنید تا حراجی راه بی اندازید. یک تقویم از مناسبت‌ها و تعطیلی‌های رسمی در اختیار داشته باشید و البته مطمئن شوید که در این مناسبت‌ها حراجی‌های بزرگی را راه بی اندازید. یک ایده باحال در این زمینه چیست؟ جواب این است که کل مجموعه محصولات و کالاهای خود را با یک قیمت یکسان ارائه دهید و این مطمئن شوید که این پیام را انتقال دهید که چقدر در ارائه محصولات خود سخاوتمند هستید. آخرین حراجی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه تبلیغ کنید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت