۵ دلیل که چرا خرید آنلاین بهتر است

اینترنت در روش‌های متفاوتی به یک مزیت تبدیل شده است. ما در جامعه‌ای پیشرفته زندگی می‌کنیم جایی که همه چیز به صورت آنلاین انجام می‌شود، از وصول چک گرفته تا انجام تراکنش‌ها، سفارش غذا و البته خرید کالا! خرید آنلاین به چند دلیل فواید زیادی نسبت به خرید معمولی و فیزیکی دارد که به چند تا از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- دسترسی به اقلام فروشی بیشتر

وقتی اقلام برای فروش گذاشته می‌شوند بیشتر اوقات یک فروشگاه یا آن‌ها را تمام می‌کند یا اجناس تخفیف خورده مدتی بعد در سایز خریدار موجود نیست. با خرید آنلاین مشتری به احتمال زیاد از این قائله مستثنا خواهد شد به دلیل این واقعیت که سفارشی که خریدار در حال انجام آن است بجای یک فروشگاه محلی مستقیم به شرکت و یا تأمین‌کننده می‌رود.

۲- با تبلیغات به‌راحتی به اطلاع عموم می‌رسد

وقتی یک فروشگاه یک حراجی راه انداخته و سعی دارد که آن را به اطلاع عموم مردم برساند، یک مصرف‌کننده بیشتر تمایل دارد با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی از حراجی باخبر شود تا اینکه به پاساژ یا نزدیک‌ترین مغازه برود. این موضوع باعث می‌شود از یک سفر درون شهری برای مصرف‌کننده جلوگیری شود و همین‌طور این امکان را فراهم می‌کند که یک پیش نمایشی از اقلام منتخب تخفیف خورده را قبل از خرید ببیند. همچنین کمک می‌کند زمانی که مصرف‌کننده ایمیل خود را با شرکت تأمین‌کننده یا فروشگاه اینترنتی به اشتراک می‌گذارند، از حراجی‌ها یا اطلاع رسانی‌ها از طریق ایمیل آگاه شوند. اما قسمت اذیت کننده مسئله که مردم دوستش ندارند اینجاست که ایمیل یک کمپانی، مانند دیجی کالا، صندوق ورودی (inbox) ایمیل مشتری را به صورت روزانه اسپم می‌کند.

۳- احتمال موجود بودن سایز خریدار زیاد است

عضویت در خبرنامه

با ارسال بروزترین نکته‌های آموزشی، شما را در هر مرحله از کسب و کار اینترنتی یاری خواهیم داد

یکی از موارد آزار دهنده دیگر این است که به مغازه می‌روی و روی یک محصول دست می‌گذاری که خیلی دوستش داری و از فروشنده می‌خواهی که سایز شما را بیاورد اما ناگهان با این جواب روبرو می‌شوی: “متأسفم سایز شما را تمام کرده‌ایم.” گاهی اوقات گزینه دیگر آن‌ها این است که چیزی شبیه همان محصولی شما خوشتان آمده به شما پیشنهاد می‌دهند و می‌گویند که آن هم شبیه همین است و قطعاً شما که تنها از آن جنس خوشتان آمده مغازه‌های دیگر را به دنبال آن می‌گردید و این کار وقت‌گیر، نا امید کننده و اکثر اوقات بی‌ثمر خواهد بود. فروش آنلاین این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که به طیف عظیمی از اجناس در سایزهای و رنگ‌های مختلف دسترسی داشته باشد و حتی اگر سایز آن موجود نباشد آن را به قسمت علاقه‌مندی‌های خود اضافه کند تا فروشگاه اینترنتی به سرعت آن ا فراهم کند.

۴- مرجوعی آسان‌تر خواهد بود

خیلی از افراد برای برگرداندن جنسی که ایراد دارد به مغازه‌ای که خرید کرده‌اند تنبلی می‌کنند و خیلی وقت‌ها قید آن را می‌زنند. گاهی اوقات کار به اداره پست رفتن، بسته‌بندی دوباره جنس و فرستادن آن به مغازه‌ای که از آن خرید شده است می‌کشد، یا اینکه خریدار مجبور باشد با پیک برگرداند و مدت‌ها منتظر کالای جایگزین یا پول خود باشد که این امر باعث می‌شود دیگر هیچ‌ وقت به آن مغازه برنگردد. با خرید آنلاین مصرف‌کننده دیگر لازم نیست در صف طولانی پست یا راه دیگر برای مرجوع کردن کالا باشد یا قبل از همه‌ی این‌ها مجبور باشد فروشنده را راضی کند تا آن را برگرداند زیرا قوانین بازگشت کلاً در سایت فروشگاه اینترنتی وجود دارد و خریدار با خیال راحت‌تری خرید می‌کند.

۵- خریدار قیمت کل را قبل از نهایی کردن سفارش می‌بیند

خریدار با دانستن اینکه چقدر قرار است در نهایت هزینه کند، با نگاه کردن به جزییات سبد خرید در فروشگاه اینترنتی بهتر از آن است که برای خرید اقدام کند و بعد در ذهن خود تخمین بزند که قرار است در کل چقدر پرداخت کند و در آخر از آنچه هزینه واقعی است متعجب شود. اینکه ببیند مقدار واقعی که باید خرج کند به او اجازه می‌دهد که پیش خود حساب ‌و کتاب کند و به بودجه خود نگاهی بی اندازد و احساس شرمندگی از اینکه مغازه را به خاطر نداشتن پول کافی ترک می‌کند نداشته باشد.

۴ نکته برای آگاه‌سازی از برند در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آگاهی و وفاداری به برند را بسازند. در یک نظرسنجی توسط شرکت Sprout Social در سال ۲۰۱۷ از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، ۶۲ درصد از آن‌ها گفته بودند که بیشتر تمایل دارند از برندی که در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را دنبال می‌کنند خرید کنند. علاوه بر این، پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی بیشتر احتمال می‌دادند که یک برند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند قبل از اینکه از آن خرید کنند.

شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند که یک برند بالاترین در ذهن ماند و وقتی مصرف‌کنندگان آماده برای خرید باشند آن برند را در نظر بگیرند.

در این مقاله ما به شما ۴ نکته را پیشنهاد می‌کنیم تا به کسب‌وکار شما کمک کند تا آگاهی از برند شما بالا برود و وفاداری نسبت به برند شما توسط شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد.

فراتر از محصولات و خدمات بروید

فروش محصول و خدمت همیشه برای چشم‌اندازها کافی نیست. خیلی از مشتریان ارزش‌هایی مانند صداقت، شفافیت و اعتبار شرکت‌هایی که از آن خرید می‌کنند را می‌سنجند، مانند موارد زیر:

  • تأکید بر ارزش‌ها و فرهنگ شرکت
  • رو بازی کردن و صادق بودن راجع فعالیت‌های کسب‌وکار
  • به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نمایش پشت صحنه تولید و فراهم‌سازی محصولات و خدمات
  • انتشار محتوای با مفهوم
  • پیوستن به جامعه و در میان آن‌ها بودن

custom-ink-company-culture

CustomInk، شرکت آمریکایی فروش آنلاین پوشاک، از اینستاگرام استفاده کرده تا نشان دهد که کارکنان آن در کمپین ۵هزار نفری و در حال رشد حفاظت از منابع آبی شرکت کرده‌اند.


stash-tea-instagram

شرکت Stash Tea،خرده‌فروش محصولات چای، به‌خوبی می‌داند عاشقان چای در مورد روند تولید چای مشتاق هستند و از این رو در به دنبال کننده‌های اینستاگرامی خود یک نمایشی از روند آزمایشگاهی آماده‌سازی چای در این شرکت ارائه می‌دهد.


thinkgeek-trivia-night

ThinkGeek، خرده‌فروش کامپیوتر، یک شب از مراجعه‌کنندگان در محل برگزاری موسیقی‌های محلی میزبانی کرد و عکس‌های این رویداد را در اینستاگرام خود پست کرد.

شراکت در بازاریابی را در نظر داشته باشید

روی آمار جمعیتی، علاقه‌مندی‌ها و رفتارهای مخاطبان خود تحقیق کنید که می‌تواند پرده از فعالیت دیگر سازمان‌های و کسب‌وکارهایی که شما با آن‌ها همکاری دارید بردارد.

با شراکت در بازاریابی، هر دو برند دسترسی بیشتری را به دست می‌آورند و در معرض دید قرا می‌گیرند و البته به‌صورت ایده آلی نتایج بزرگ‌تری از یک کمپین مستقل دریافت خواهند کرد. به این دو مثال توجه کنید:

astley-clarke-hunza-g-instagram-570x1013

شرکت Astley Clarke خرده‌فروش جواهرات، از استوری های اینستاگرام استفاده می‌کند تا همکاری تنگاتنگ خود با شرکت Hunza G، خرده‌فروش پوشاک را نشان دهد.

عضویت در خبرنامه

با ارسال بروزترین نکته‌های آموزشی، شما را در هر مرحله از کسب و کار اینترنتی یاری خواهیم داد


public-solesociety-society6-giveaway

شرکت‌های خرده‌فروشی  Sole Society، Public و Society 6 باهم تیم شده‌اند و هشتگ  howisummer# که مربوط به محصولات تابستانی است در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کرده‌اند.

تأکید بر ارائه خدمات مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی

درحالی که ربات‌های گفتگو و گفتگوی آنلاین بسیار در میان خرده‌فروشان رایج و محبوب است، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید. مصرف‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی انتظار پاسخ‌های سریع به درخواست‌هایشان را دارند که شامل شکایت‌های آن‌ها نیز می‌شود.

این فرم درخواست بازخورد از Loft شرکت پوشاک زنانه در نظر بگیرید که شبیه یک نظرسنجی است. بعد از تعامل خریداران با این شرکت از طریق گفتگوی آنلاین درون سامانه‌ای کارشناسان Loft از آن‌ها می‌پرسند که اگر دسترسی به گفتگوی آنلاین ممکن نبود از چه طریقی با آن‌ها ارتباط می‌گرفتند و شبکه‌های اجتماعی یکی از گزینه‌های این نظرسنجی بود.

loft-chat-online-survey

آزمایش با پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی

آزمایش و تست ویژگی‌های هر پلتفرم شبکه‌های اجتماعی امری سرگرم‌کننده است. فیس‌بوک با توجه به گزینه‌های زیادی که دارد مانند فرم ثبت‌نام ایمیلی، پیشنهاد‌ها، خرید و توانایی بردن ترافیک به سایت فروشگاه اینترنتی می‌تواند پلتفرم موردعلاقه خرده‌فروشان اینترنتی باشد.

dharmacrafts-facebook-shop

مثالی از دکمه خرید در صفحه‌ی فیس‌بوکی DharmaCrafts


vrai-oro-facebook-email-signup

شرکت Vrai & Oro خرده‌فروش جواهرات صفحه فیس‌بوک خود را شامل یک فرم ثبت‌نام ایمیلی کرده است.


برای تبلیغاتی که حساسیت زمانی دارند، از استوری اینستاگرام برای جلب تعامل و بردن ترافیک به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

deborah-lippmann-instagram-story-570x1013

Deborah Lippmann خرده‌فروش محصولات آرایشی بهداشتی، از استوری اینستاگرام خود استفاده کرده است تا تبلیغاتی که محدود به زمان هستند را به نمایش بگذارند.

دسته بندی : افزایش فروش سایت