چگونه یک فروشگاه اینترنتی جذاب با محصولات کم داشته باشیم

تمام فروشگاه‌های اینترنتی یک هدف رایج دارند: هر تعداد محصولی که ممکن است بفروشند. فراتر از آن، فروشگاه‌های اینترنتی در مراحل مختلف شامل ساختار، طراحی، ویژگی‌ها، بازار هدف و … باهم فرق دارند. با فکر به این موضوع، چیزی که به شدت برای کسب‌وکارهای اینترنتی مهم است این است که فروشگاه‌های اینترنتی مناسب و درخور خصوصیات صنعت مربوط به آن داشته باشند.

مقوله‌ای که ممکن است در ساختار و شخصیت فروشگاه تأثیر داشته باشد، میزان محصولات موجود در فروشگاه است. خیلی از کسب‌وکارهای کوچک خود را به تولید صنایع دستی یا کالاهای سفارشی با تعداد محدود اختصاص می‌دهند که قطعاً جذابیت خاص خود را دارد اما ممکن است در یک صفحه وب که تقریباً خالی است چشمگیر نباشد.

first_image-2

آیا این بدین معنی است که با تعداد کم محصولات ارزش ساخت یک فروشگاه اینترنتی را ندارد؟ً! قطعاً جواب منفی است! این تنها بدین معنی است که به جنبه‌های خاصی از این روند توجه داشته باشید. شما مطمئناً می‌توانید فروشگاه اینترنتی بسازید که ظاهر زیبایی داشته باشد و به خوبی بفروشد، مخصوصاً اگر نکته‌های زیر را دنبال کنید:

روی عکاسی حرفه‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری کنید

تبلیغ برند خود با عکس‌های با کیفیت همیشه در اولویت است. اما یک ضرورت اضافه‌تر هم است تا وقتی با فروشگاهی با محصولات محدود کار می‌کنید این روش به خوبی کار کند. نه تنها عکس‌های حرفه‌ای محصولات شما را به عالی‌ترین وجه ممکن به نمایش می‌گذارد بلکه نمای کلی سایت فروشگاه اینترنتی را شما را از نظر ظاهری بهبود می‌بخشد.

اگر فروشگاه اینترنتی شما بجای یک محصول خدمت یا سرویسی را می‌فروشد، یک عکاس استخدام کنید تا از یک جلسه بین شما و مشتریانتان یا از شما در حال ارائه آن سرویس عکاسی کند.

بزرگ فکر کنید، بزرگ طراحی کنید

با محصولات کم، آن‌قدر هم فضایی را توی سایت شما اشغال نمی‌کند. برای اینکه از ایجاد فضاهای خالی سفید که برای هیچ وجهی از طراحی سایت استفاده نشده است، از عکس‌های بزرگ، فونت‌های بزرگ، تیترهای بزرگ و … استفاده کنید. وقتی با عناصر بزرگ در طراحی کار می‌کنید خلی مهم است که از به هم ریختگی یا شلوغی در سایت جلوگیری کنید. از همان فضای بخصوص استفاده کنید و به همان اندازه طراحی خود را بزرگ کنید. همه چیز را توی هم جا ندهید که حتماً باعث هرج و مرج خواهد شد.

Think-Large-Design-Large-1

 

یک صفحه به هر محصول اختصاص دهید

فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات زیادی دارند معمولاً فهرست محصولات خود را با استفاده از شاخه‌ها از هم جدا می‌کنند. با وجود محصولات کمتر شاید ایده بهتری باشد که برای هر محصول یک زیرشاخه به‌صورت جداگانه در شاخه اصلی خود ایجاد کنید و از تمام صفحه برای ارائه محصولات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

یک از روش‌های مؤثر در این رویکرد این است که هر محصول را به عنوان زیرشاخه‌ای با استفاده از همان نام و هویت محصول در فروشگاه جای دهید. برای مثال، بجای ایجاد یک صفحه جدا برای صابون اسطوخدوس، صابون خیار، صابون عسلی بسازید، چیزی مثل “حس آرامش‌بخش”، “تازه کردن حس نشاط” یا “آرامش عمیق” را امتحان کنید!

با جزییات تفسیر کنید

فرصتی را برای ارائه محصول خود را به شیوه‌ای معقولانه که همه مزایای آن را در بر می‌گیرد را در نظر بگیرید. مجبور نیستید خودتان را به فهرستی ساده محدود کنید. عکس کامل‌تری از محصول خود را با استفاده از چندین عکس، فرآیند تولید آن یا ارائه ویژگی‌های محصول (اندازه، رنگ، مواد) به تصویر بکشید.

این موضوع بسیار مهم است زیرا یک فروشگاه با محصولات کم شاید به نظر خریدار آنلاین زیاد خاص یا حرفه‌ای به نظر نرسد. با اضافه کردن اطلاعات و محتوا شما نشان می‌دهید که قابل اعتماد و در کار خود جدی هستید و شما روی کیفیت تأکید بیشتری نسبت به کمیت دارید.

be-detailed

به محصول خود زندگی ببخشید

برای مشتری‌های بالقوه‌ی خود تجسم محصولاتتان را به عنوان بخشی از زندگی آن‌ها با روشی که نشان دهد چرا به این محصولات نیاز دارند ساده کنید. شما می‌توانید به این امر با اضافه کردن عکس‌هایی که نشان می‌دهند محصولات شما توسط افراد واقعی استفاده می‌شود دست پیدا کنید (بجای اینکه با اغراق زیاد تنها با یک پس‌زمینه سفید آن را نمایش دهید). یا به‌وسیله‌ی ساخت فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی، نوشتن توضیحات با لحنی دوستانه و شفاف و لیست کردن پیشنهاد‌ها و ترفندها که ارزش محصول شما را به حداکثر می‌رساند.

توصیه مشتری‌های راضی را به سایت اضافه کنید

قدرت نظرات مثبت واقعی است و تأثیر بزرگی مخصوصاً در حوزه تجارت الکترونیک دارد. حوزه‌ای که خریداران می‌خواهند مطمئن شوند که در حال انجام یک معامله خوب از راه دور هستند. با محدودیت انتخاب در محصولات کم، گرفتن بازخوردهای مشتریان قبلی که محصول شما را تائید می‌کنند می‌تواند مهر تأییدی باشد بر آنچه شما نیاز دارید تا با اعتماد به نفس بیشتری هویت برند خود را ارائه دهید. شما دو راه دارید یا صفحه نظرات کاربران قبلی را ایجاد کنید یا در صفحه همان محصول نظرات مربوط به آن را جای دهید.

۴ روش برای بالا بردن تعامل و فروش در ایستاگرام

فروش در اینستاگرام

این یک حقیقت است.

اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و به شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شده که خیلی سخت است که از آن بگذریم.

به هر حال، مطالعات نشان داده که تعاملات با برند‌ها در ایستاگرام ۲۵ درصد از دیگر شبکه‌ها مانند فیسبوک، توییتر و پینترست بیشتر است. یک شبکه اشتراک‌گذاری عکس که رشد سالانه ۹۰۰ درصد را سپری کرده است و بر اساس آمار ۷۰ درصد خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان در آن حضور دارند.

در اینجا ۴ روش برای بهبود کسب و کار شما توسط اینستاگرام را ذکر می کنیم.

۱) کمپین یا مسابقه راه اندازی کنید

زمانی که در مورد محتوایی برای بدست آوردن کاربر بیشتر صحبت می‌کنیم، نمی‌توانید روش بهتری نسبت به راه‌اندازی کمپین یا مسابقه در ایسنتاگرام فکر کنید.

زمانی که شما درباره شناخت برند نایک یا استارباکس مطالعه می‌کنید، متوجه می شوید این یک راه بسیار عالی برای انگیزه دادن به مشتریان است تا خریدها و آنچه که درباره برند شما را دوست دارند را به اشتراک بگذارند.

شروع کردن با یکی از موارد بسیار ساده است:

  • انگیزه درستی را انتخاب کنید، با دادن راهی که مردم آن را میخواهند
  • هشتگ ساده و یکتایی برای کمپین خود انتخاب کنید
  • قالب مشخصی انتخاب کنید تا به توجه‌ها را متمرکز کنید
  • متراکم و انبوه محتوا را در فضای آنلاین نشر دهید

اگر اونقدر خوش شانس نیستید که بتوانید از طریق API مستقیما پست کنید تصاویر را، ابزارهای زیادی هستند که می توانید به راحتی از طریق آن‌ها محتوا و کمپین خود را راه اندازی کنید.

برخی از این‌ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم:

•رونگار

•TINT

•PIXLEE

•Statigram

•Olapic

•Venueseen

•Candid

یکی از نمونه ‌های موفق بازاریابی از طریق محتوا در اینستاگرام بزند Michael Kors است. اونها مسابقه ای طراحی کردند برای کسانی که یکی از ساعت‌های آن ها را خرید کرده بودند تا آن‌ها عکسی با آن ساعت را با هشتگ #mktimeless پست کنند.

این نمونه ای از آن‌هاست:

مشارکت مردم با در اینستاگرام شما از طریق مسابقه یک راه بسیار خوب برای تعامل و جذاب بودن شما برای کاربرانتان خواهد بود.

۲) عکس‌های که مردم در ایستاگرام گذاشته اند را در صفحه محصول خود قرار دهید

این بهترین روش است تا به مشتریان فعلی و آینده خود ثابت کنید که محصولات شما فقط محبوب نیستند، بلکه باید به طور مرتب مجذوب پدیده روانشناختی اثبات اجتماعی شوند.

به طور خلاصه باید موجودات اجتماعی باشید! ما تمایل داریم چیزهایی را دوست داشته باشیم که بقیه هم دوست داشتن آن‌ها را نقل کنند. چرا نباید به مشتریان آینده خودتان نشان دهید که مشتریان فعلی شما هم از محصولاتتان استفاده می کنند و هم آن‌ها را بسیار دوست دارند؟

در این جا یک نمونه بسیار خوب از این مفهوم را می بینید:

فروش لباس

 

۳) به پشت صحنه بروید

هیچ چیزی تعامل کاربران را همانند اجازه دیدن پشت صحنه فعالیت های شما و فرصت لایک و نظر دادن به آن ها برنمی‌انگیزد. این مانند آن است که کسی را برای شام دعوت کنید و لبریز از احساس وفاداری به برند یا قدمی جلوتر برای صمیمیت با مشتریانی که به دنبال گزینه‌هایی بی پایانند.

برای مثال، Threadless به دنبال کنندگان خود اجازه می‌دهد نه تنها ببینند آن ها چطور کار می کنند بلکه چطور تیشرت‌های آن ها رنگ می‌ شود.

رفتن به پشت صحنه به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا تجریه خصوصی‌تر داشته باشند، مساله ای بسیار ازشمند که اساسا به پیشرفت کمک خواهد کرد.

۴) کاتالوگ محصولات خود را در حرکت نمایش دهید

قطعا شما میتوانید همان تصاویر ساده با پیش‌زمینه سفید را برای محصولات خود در سایت استفاده کنید اما اینستاگرام این فرصت را به شما می‌دهد تا محصولات خود را در شرایط واقعی به نمایش بگذارید.

این به دنبال کنندگان شما کمک می کند تا محصولات شما در شرایطی که می توانند با محیط روزانه خود وقف دهند ببینند.

به طور مثال نایک که به عنوان یک برند بسیار خوب در اینستاگرام شناخته می‌شود، آخرین کفش‌های خود را به طوری که در زندگی واقعی استفاده می‌شوند در عکس‌ها نمایش میدهد و دنبال کنندگان این فرصت را دارند تا آن‌ها را لایک کنند و یا نظرات خودشان را در این رابطه بگویند.

به روش‌هایی فکر کنید که مشتریان شما با محصولاتتان ارتباط برقرار می کنند، آن‌ها را میپوشند و یا آن‌ها را از طریق اینستاگرام پر رنگ‌تر نمایش می‌دهند.

امیدواریم این روش‌ها به شما کمک کنند تا بیشتر مزیت‌های اینستاگرام را بشناسید و به روش‌های خودتان از آن بهره ببرید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت