نمونه‌های الهام بخش استفاده‌ی مناسب از شبکه‌های اجتماعی توسط کسب و کارهای اینترنتی (قسمت دوم و نهایی)

در قسمت اول این مقاله نمونه‌ای از محتواهای تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، پینترست و اینستاگرام از کسب کارهای بزرگی مانند نایک، آی کیا و گپ بررسی شد که توانایی این برندها برای جذاب مخاطب و ایجاد تعامل سازنده و تأثیرگذار را به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

در قسمت دوم به دیگر نمونه‌های الهام بخشی از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که از شبکه‌های اجتماعی درست استفاده می‌کنند بررسی می‌شود. شما می‌توانید این نمونه‌ها را سریعاً در برنامه‌های خود در مدیریت شبکه‌های اجتماعی بکار بگیرید تا به شما به درگیر شدن کاربران و در نهایت افزایش فروش شما کمک کند.

۴- محتوای ویدیویی با ارزش بسیار زیاد توسط Lowes در فیس‌بوک

lowes_homeimprovementvideo

چی هست: Lowes ویدیو کوتاهی درست کردند که ۵ ایده الهام بخش برای بهبود ظاهر اتاق خواب دنبال کننده‌های خود در بر دارد. این ویدیو به‌صورت اختصاصی روی فیس‌بوک بارگذاری شده است و روی صفحه فیس‌بوک این برند پست شده است.

چرا بکار می‌آید: فیس‌بوکی مزیتی که به کاربران خود می‌دهد این است که آپلود ویدیو در خود فیس‌بوک دسترسی بیشتر به مخاطبان واقعی را به همراه خواهد داشت. فقط کافی است به متوسط دسترسی به مخاطبان ثبت شده در هر رسانه‌ای نگاهی بی اندازید:

video-facebook-socialbakers-050315

ویدیوها نه تنها دسترسی گسترده‌تری به مخاطبان واقعی خواهد داد بلکه سبب تعاملات بیشتری بین آن‌ها و برند خواهد شد.

ویدیو همچنین محتوایی با ارزش و متقاعد کننده‌تری را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که به‌صورت یک فیلم صامت عمل می‌کند که توجه شما را جلب می‌کند و در عین حال خوب تغذیه محتوایی می‌شوید.

این روش توجه طرفداران برند را جلب می‌کند و باعث می‌شود تعاملات بین آن‌ها ادامه داشته باشد، مخصوصاً اگر به صورت مکرر محتوایی مانند این را تولید کرد. به این ترتیب، وقتی که زمان تبلیغ چیزی در فیس‌بوک فرا برسد، بسیار آسان‌تر خواهد بود از این رو که هیچ وقت توجه مخاطبان در فیس‌بوک دیگر با تبلیغ‌های تکراری جلب نشده است. این محتوای تبلیغی با این روش برای مخاطبان کسب و کار در فیس‌بوک بسیار قابل قبول‌تر است زیرا قبل از محتوایی با ارزش و مفید رو از این برند دیده‌اند.

محتواهای ویدیویی بسیار اشتراک‌پذیر تر هستند که باعث می‌شود افراد بیشتری را به Lowes بیاورد.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: شروع کنید ویدیو درست کنید و بجای اینکه لینک ویدیو بارگذاری شده در YouTube یا آپارات را جای گذاری کنید بهتر است پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک یا اینستاگرام را برای بارگذاری ویدیوهای خود انتخاب کنید. ویدیوهای بومی‌سازی شده نه تنها در جذب مخاطبان واقعی، که در حال دست و پنجه نرم کردن با این مشکل هستید، کمک خواهد کرد بلکه باعث می‌شود مشتری‌ها با شما در تعامل باشند.

اطمینان حاصل کنید که ارزش به محتوای خود اضافه کنید. مانند ایده‌ها و نکته‌ها مفیدی که به صنعت و حوزه کسب و کار شما مربوط است. شما در حال روایت داستانی هستید که می‌خواهید به روشی مناسب باشد. شما نمی‌خواهید صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک را به پست‌های تبلیغاتی بمباران کنید. کلید این راه اول علاقه‌مند و در تعامل نگه‌داشتن مخاطبان خود با محتوایی عالی سپس  پست‌های تبلیغاتی شما برای آن‌ها قابل قبول‌تر خواهد بود.

همچنین شما می‌توانید به‌صورت هم زمان شما می‌توانید ویدیو درست کنید و در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و مخاطبان را به سمت محصول خود در سایت فروشگاه اینترنتی خود بکشانید، هنگامی که زمان آن رسیده که بالاخره چیزی را در صفحه اجتماعی خود تبلیغ کنید.

۷- راه‌اندازی موج هشتگ ها توسط Sephora در توییتر

sephora_usingrelevanthashtags

چی هست: Sephora لاک‌های ناخن خود را در حالی که هشتگ #manipediday  در توییتر جزء گرایش‌ها یا ترندهای اصلی است.

چرا بکار می‌آید: Sephora یک هشتگ با گرایش بالا را انتخاب کرد و  از آن در متنی مناسب استفاده کرد. این پست توییتر نه تنها به برند شخصیت می‌بخشد بلکه محصولاتشان را در معرض دید مردم می‌گذارند. این یک روش سرگرم کننده و نامحسوس برای تبلیغات توسط خود برند در شبکه‌های اجتماعی است.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: چشمتان به دنبال هشتگ ها پر گرایش و در اصلاح ترند باشد تا زمانی که به کار کسب و کار شما بیایند یا شما احساس کنید می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، در پست‌های شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید این هشتگ ها اغلب توسط افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی (influencers)، افراد مشهور یا حتی دیگر برندها شروع می‌شود. این موضوع این زمینه را فراهم می‌کند که شانس وارد گفتگو با دیگر افراد شوید که ممکن است علاقه به کاری که انجام می‌دهید داشته باشند. این یک موقعیت برای اسپم کردن برند شما نیست.

 

باز هم پست‌های عکس دار خیلی تأثیرگذارتر از به‌طور مثال یک توییت با متن ساده است.

۸- یک فراخوانی برای اقدام (Call To Action) ساده اما تأثیرگذار توسط Steam Horse در فیس‌بوک

steamhorsedry

چی هست: یک پست فیس‌بوک توسط کمپانی Steam Horse روی پیج فیس‌بوک آن‌ها یا یک فراخوانی برای اقدام (Call To Action) ساده و شفاف روی صفحه محصول تی‌شرت‌های henley در وب‌سایت آن‌ها.

چرا بکار می‌آید: پست فیس‌بوکی Steam Horse یک فراخوانی برای اقدام (Call To Action) روشن و شفاف با یک تصویر  تأثیرگذار از محصولشان دارد که روی آن در حال تبلیغ کردن هستند. مشتقیم رفتند سر اصل مطلب، این پست تنها یک فراخوانی برای اقدام (Call To Action) و یک لینک خرید دارد و عکس پست به وضوح تنوع محصول را به نمایش در آورده و نشان می‌دهد که همه‌ی آن‌ها در دسترس هستند. این یک روش ساده و تأثیرگذار برای معرفی و تبلیغ محصولات در شبکه‌های اجتماعی است.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: پست بعدی تبلیغاتی خود را در شبکه‌های اجتماعی خیلی ساده و با هدف‌گذاری مستقیم با یک دکمه یک فراخوانی برای اقدام (Call To Action) روشن و شفاف طراحی کنید. به مردم بگویید که از محصولات شما بازدید کنند، ن اینکه تنها در مورد محصول صحبت کنید و یک لینک انتهای پست بگذارید. به آن‌ها دستورالعمل مستقیم بدهید برای لینک، مثلاً از عبارت‌هایی مثل “اینجا کلیک کنید” یا ” از اینجا خرید کنید” استفاده کنید.

۹- یک روش سرگرم‌کننده برای ایجاد تعامل با مشتری توسط Bluff Works در فیس‌بوک

bluff_works_facebook_large

چی هست: Bluff Works از دنبال کننده‌های خود یک سؤال بامزه به همراه یک عکس در فیس‌بوک می‌پرسد.

چرا بکار می‌آید: سؤال پرسیدن یک روش بی‌نظیر برای تشویق کاربران خود در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد تعامل است. این موضوع حتی بهتر هم می‌شود وقتی که از مخاطبان خود سؤالات خلاقانه بپرسید که همچنان برای مخاطبان و برند شما سؤال است.

برای اینکه Bluff Works از تمام هیاهوی فیس‌بوک جدا شود و توجه مخاطب را جلب کند، یک عکس به پست خود اضافه کرده است.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: اگر لایک و کامنت می‌خواهید که دلیل حضور شما در شبکه‌های اجتماعی است، از مخاطبان خود سؤالات بیشتری بپرسید. سؤال‌هایی با مضمون تخصصی، آره یا نه، رویداد، گذر زمان، درست یا غلط، ترفندها و … که می‌تواند در شما برای طرح سؤالات خوب و تأثیرگذار ایده به وجود آورد.

۱۰- تبلیغ + محتوا توسط Kurly Klips در فیس‌بوک

kurlyklipsfb

چی هست: Kurly Klips Extensions محتوایی را در کانال یوتیوب خود به وجود آورده‌اند تا طرفداران و مشتری‌های خود را با ظواهر مختلف همچنین مدل موهای مختلف آموزش بدهد. این پست فیس‌بوک نه تنها محتوایی را برای طرفداران خود تبلیغ می‌کند بلکه تخفیف‌هایی هم به عروس‌ها پیشنهاد می‌دهد.

چرا بکار می‌آید: Kurly Klips یک کانال در یوتیوب دارد که آنجا محتوای با ارزشی را برای طرفداران و مشتری‌های خود درست می‌کند تا تعامل با آن‌ها ادامه باشد و همچنین زمینه را برای تبلیغات آینده برای آن‌ها آماده کند. این روش خیلی خوب کار می‌کند چون آن‌ها در حال تبلیغ کردن تخفیف‌هایی هستند که با محتوا همراه است.

بجای پست کردن محصولات به‌صورت ساده یا تخفیف، آن‌ها از فیس‌بوک استفاده می‌کنند تا محتوای با ارزش خود را به اشتراک بگذارند و در نتیجه مشتری‌ها و طرفدارهای خود را آموزش بدهند و کمک کنند و همین‌طور کمک می‌کند که محصول و تخفیف خود را تبلیغ کنند.

چطور شما می‌توانید اجرایش کنید: شروع به درست کردن محتوایی مفید و سرگرم کننده مانند محتوایی که با “چطور” یا “چگونه” شروع می‌شود کنید تا دستورالعمل‌ها و ترفندهایی را ارائه دهید که مخاطبان خود را در حوزه کسب و کار خود آموزش دهید که با رضایت کامل محصولات و تخفیف‌های شما را بپذیرند. اگر به صورت ثابت و مکرراً از این نوع محتوا استفاده کنید، به شما کمک می‌کند که همیشه با مشتری‌های خود در تعامل باشید.

برای ارائه تخفیف‌های و محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی خلاق باشید. محتوایی را برای تبلیغات خود خلق کنید که مردم را تشویق کند محتوای با ارزش شما را به اشتراک بگذارند به این ترتیب شما هدف خود را از تبلیغ میان کاربران پخش کرده‌اید.

دسته بندی : افزایش فروش سایت