استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را بسازید (قسمت دوم و نهایی)

وقتی که فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازید تازه اولین قدم برای ساخت امپراتوری آنلاین خود را برداشته‌اید. مشتریان احتمالی شما باید درباره‌ی شما بدانند اگر می‌خواهید در میان رقبا دوام بیاورید. بازاریابی فروشگاه آنلاین شما بخش سرگرم‌کننده آن است و ما راه‌های ساده‌ای را به شما ارائه می‌دهیم تا از یک کسب‌وکار ناشناخته خود پس مدتی خود را جزو خانواده تجارت الکترونیک بدانید.

در قسمت اول این مطلب از خلق مخاطب به‌وسیله‌ی دیده شدن و حضور در شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور وبلاگ نویسی برای ایجاد انگیزه در مشتری صحبت شد. حال در قسمت دوم و نهایی این مطلب از دیگر راه‌های ایجاد استراتژی صحبت می‌کنیم و آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

11تبلیغات آنلاین

اگر آن‌قدر آماده هستید تا مخاطب از نقاط دورتر داشته باشید، نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو مانند Google و Bing بسته به نوع مخاطبی سعی به رسیدن به آن دارید تبلیغات انجام دهید.

 

اگر به دنبال تبلیغ بر اساس یک جمعیت شناسی خاص یا مردمی که اخیراً در صفحه شبکه اجتماعی شما را لایک کرده‌اند هستید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را در نظر داشته باشید. به این فکر می‌کنید که کسی را استخدام کنید تا در این قسمت کار شما را کمک کنید؟ باز هم به بیدُک فکر کنید زیرا تبلیغات هدفمندی در شبکه‌های را به شما ارائه می‌دهد که به شما کمک خواهد کرد به مخاطب که آن‌ها را برای کسب‌وکار خود تعیین کرده‌اید برسید و بعد از آن تنها کاری که انجام می‌دهید اینکه عقب بنشینید و ببینید چطور ترافیک وارد سایت شما خواهد شد.

11بازاریابی ایمیلی

به محض اینکه مخاطبان خود را جذب کردید، آن‌ها مشتاق خواهند بود که از شما بشنوند. زمانی که فروشگاه خود را در بیدُک می‌سازید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را داخل یک حلقه نگه دارید. بعد از می‌توانید ایمیل‌های زیبایی با استفاده از سرویس‌های ارسال کمپین‌های ایمیل داخلی و خارجی بسازید و آن‌ها را از حراج‌های مناسبتی و انواع پیشنهاد‌هایی که برای فروشگاه خود در نظر می‌گیرید آگاه کنید. از آنجا دیگر می‌توانید آدرس ایمیل خود را حتی در حساب‌های کاربری خود رد شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید که حتی به مخاطب بیشتری هم دسترسی پیدا کنید. بازاریابی ایمیلی برای ترویج سایت فروشگاه اینترنتی شما ضروری است و یک روش عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریانتان است. هرماه یک ساعت برای تنظیم برنامه زمان‌بندی خبرنامه خود وقت بگذارید و ایده‌های سرگرم‌کننده و تازه‌ای را برای خواننده‌های خود بیابید.

11بهینه‌سازی

اگر می‌خواهید به تمام پتانسیل خود دست پیدا کنید، آماده باشید تا هر چیزی را بهینه‌سازی کنید. با درک صنعت مربوط به محصولات خود و توجه به اینکه رقبای شما چه‌کار می‌کنند شروع کنید. بفهمید چه چیزی به کار می‌آید و چه چیز به کار نمی‌آید تا راهی برای به دست آوردن پیچیدگی منحصر به فرد خود برای صنعت محصولات خود پیدا کنید. قطعاً مهم‌ترین درس‌هایی که یاد خواهید گرفت از مطالعه کارهایی است که در کسب‌وکار خودتان انجام می‌گیرد. از ابزاری مانند سایت آنالیز گر گوگل (Google Analytics) استفاده کنید تا رفتار کسانی که به سایت شما سر می‌زنند ردیابی کنید و نکاتی را که می‌توانید بهبود دهید یادداشت کنید. شما همین‌طور نیاز خواهید داشت تا به این را در نظر بگیرید که ترافیکی که به سایت شما می‌آید از کجاست. اگر می‌بینید که بیشترین ترافیک از سمت شبکه‌های اجتماعی می‌آید، پس باید به تلاش‌های خود در آن پلتفرم تمرکز کنید. علاوه بر مطالعه آنالیزهای سایت شما می‌بایست مستقیم سراغ منبع یعنی مشتری‌های خود بروید. در بیدُک قابلیت این وجود خواهد داشت تا درون سیستم با مشتری‌های خود از طریق ارسال پیام ارتباط داشته باشد و ببینید چه چیز از ذهن آن‌ها می‌گذرد و به نقدها و پیشنهادهای آن‌ها در جهت بهینه‌سازی گوش کنید.

اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای اینترنتی

با تغییر و انقلاب در دنیای فنّاوری‌های مدرن، کسب و کارهای آنلاین کوچک و متوسط هر کاری انجام می‌دهند تا در همین راستا حرکت کنند و از قافله عقب نمانند. حتی کسب و کارهای فیزیکی هم به فکر رقابت در محیط آنلاین افتاده‌اند و با توجه به روند بازار مدل کسب و کار خود را تا حد زیادی تغییر داده‌اند و رو به دنیای آنلاین آورده‌اند. یکی از فاکتورهایی که به کسب و کارها برای رقابت با رقبای کوچک و بزرگ خود کمک می‌کند، بازاریابی دیجیتالی و آنلاین است که با تأثیر از این موضوع می‌توانند به جذب بازاری آنلاین و سودآور دسترسی پیدا کنند و در این فضا رشد کنند.

اما چرا باید بازاریابی دیجیتالی انجام داد؟ وقتی حرف از موفقیت یک کسب و کار اینترنتی می‌زنیم، بازاریابی آنلاین نقش کلیدی را بازی می‌کند. برای پیدا کردن بازار هدف و نشان دادن محصول و خدمات شما به مخاطبان، نیاز به بازاریابی دیجیتال خواهید داشت. با داشتن یک استراتژی خوب در بازاریابی آنلاین می‌توان برند شدن، ترافیک زیاد به سایت و فروش بیشتر را انتظار داشت. حالت‌های ایجاد ارتباط در فضای اینترنت با مشتریان و بازاریابی دیجیتالی سازگارتر، سریع‌تر ، قابل اندازه‌گیری و نتیجه گرا تر از شیوه‌های سنتی تبلیغات به‌خصوص برای کسب و کارهای اینترنتی است. در ادامه تنها چند نمونه از مزایای بازاریابی دیجیتالی را بررسی می‌کنیم که این موارد با رشد این فضا در میان کسب و کارها بیشتر و پیشرفته‌تر نیز می‌شوند.

کسب و کار خود را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهید

امروزه همه چیز را می‌شود آنلاین دید و خرید از بلیت سینما تا کوچک‌ترین کالاهای خانگی. چیزی که از آن نمی‌شود گذشت و قبل‌تر هم به آن اشاره شد این است که کاربران از هر جایی می‌توانند محصولات شما در سطح اینترنت ببینند. با بازاریابی آنلاین کاربرهایی که دارند دنبال محصولی مشابه با محصول شما می‌گردند به سمت خود بکشانید. این امر باعث خواهد شد جمعیت بیشتری محصولات شما را ببینند و با برند شما آشنا شوند.

 

بهای کمتری بابت تبلیغات می‌پردازید

با شیوه‌های نوین تبلیغات دیجیتال چه در فضای وب مثل تبلیغات بنری و کلیکی چه در فضای شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات در صفحه‌ها و کانال‌های هدف، هزینه تبلیغات نیز پایین‌تر آماده و حتی هدفمندتر هم شده است. دیگر مجبور نیستید از رقبای بزرگ‌تر خود که خرج گزافی بابت تبلیغات میدانی و رسانه‌ای می‌کنند عقب بمانید. از دردسرها دور شوید، تبلیغات را در فضای اینترنت اجرا کنید و ببینید که چطور ترافیک به سایت فروشگاه اینترنتی شما می‌آید.

مشتریان خود را بهتر می‌شناسید و آنالیز می‌کنید

وقتی در فضای هدفمندتری تبلیغ می‌کنید با جنس مخاطبان خود آشنا می‌شوید. تمام این آمار را می‌توانید به‌صورت آنلاین ببینید و پس از آنالیز آن‌ها برای تبلیغات بعدی، روند رو به بهبودی را در پیش می‌گیرید. این اتفاقی است که در فضایی جز اینترنت تقریباً غیرممکن است. حتی بعضاً مخاطبان شما در این مسیر با شما ارتباط مستقیم می‌گیرند که این خود مزیتی بزرگ است تا به مشتری‌های خود نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

اما چطور باید بازاریابی دیجیتالی و آنلاین را اجرا کنیم؟

دسته بندی : افزایش فروش سایت