ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

بدون شک اینستاگرام یکی از قدرتمند ترین شبکه های اجتماعی است که می توان در آن برای کسب و کار خود تبلیغ و بازاریابی کرد و از دید بسیاری از مدیران می توان از آن استفاده تجاری کرد. بر اساس آخرین اخبار اعلام شده کاربران اینستاگرام بالغ بر 600 میلیون نفر در ماه رسیده است و اینستاگرام را برای بازاریابان تبدیل به بهترین مکان برای معرفی محصولات و خدمات خود کرده است. آیا با ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام آشنا هستید؟

اینستاگرام ابزاری است که برای استفاده ی بهینه از آن برای رونق کسب و کار اینترنتی خود باید نکاتی را در آن رعایت کنید. هر روز ویژگی های جدیدی به این اپلیکیشن و شبکه اجتماعی تصویر محور افزوده می شود که همین باعث افزایش  محبوبیت آن در بین کاربرانش شده است. با نکات و ترفندهایی که قصد دارم در این مقاله مطرح کنم کسب و کار اینترنتی خود را پر سود کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

استفاده از ویژگی Story Live :

اینستاگرام در ماه های گذشته قابلیتی به نام Story به اپلیکیشن خود افزود که با این قابلیت شما می توانستید عکس ها و فیلم هایی به صورت موقت در پروفایل خود قرار دهید و بعد از یک هفته این عکس ها از معرض دید خارج می شد. حالا با استفاده از همین ویژگی می توانید به صورت زنده فیلم هایی را روی پروفایل خود قرار دهید. به گفته مدیران اینستاگرام به مدت یک ساعت می توانید فیلم زنده روی اینستاگرام خود در قسمت Story قرار دهید. با این امکان شما قادرید کنفرانس های زنده برگزار کنید.

به عنوان مثال می توانید به کاربران خود ایمیل بزنید و آن ها را به یک ویدیوی زنده دعوت کنید و مثلا وعده ی یک آموزش ویژه را بهشون دهید (فروش خود را چند برابر کنید) با این کار نه تنها کاربران در آن تایم خاص که شما دعوتشان کردید به اینستاگرام شما مراجعه می کنند که هیچ کاربرانی هم که هنوز اینستاگرام شما را فالو نکرده اند هم به فالوئر های شما می پیوندند. فقط باید بتوانید با وعده ای که می دهید کاربرانتان را تحریک کنید!

پیشنهاد ویژه همیار وب : 6 ایده برای حضور تجاری موفق در شبکه های اجتماعی

 

کامنت هایی که به ضرر شما است را مخفی کنید

در ورژن های قبلی اینستاگرام چنین قابلیتی وجود نداشت که بتوانید کامنت هایی که به ضرر شما است را مخفی کنید. ممکن است رقبای شما به پیج شما بیایند و از خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید بد گویی کنند که کاملا طبیعی است. یا ممکن است انتقاد های نا آگاهانه ای از سوی افرادی زیر پست های شما گذاشته شود. شما با ویژگی inappropriate comments می توانید این کامنت ها را از معرض دید دیگر کاربران پنهان کنید. با این کار دیگر لطمه ای به کسب و کار شما وارد نمی شود.

 

با ویژگی suggested user رقبای خود را به خوبی بشناسید

یکی از مواردی که در کسب و کار اینترنتی خود باید رعایت کنید بررسی رقبا است که قبلا هم در این مورد در مقاله اهمیت بررسی رقبا در کسب و کار اینترنتی اشاره کرده ام. شناختن رقبای خود و زیر نظر داشتن آن ها به پیشرفت شما در کسب و کار خود کمک بسیاری می کند. با استفاده از ویژگی suggested user در اینستاگرام می توانید کسانی که در زمینه کاری مشابه شما فعالیت می کنند را پیدا کنید.

برای استفاده از این قابلیت می توانید به قسمت تنظیمات رفته و گزینه ی Similar Account Suggestions را تیک بزنید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که شما حوزه ی فعالیت خود را باید به اینستاگرام بشناسانید. یکی از بهترین روش هایی که می توانید اینستاگرام را با حوزه ی فعالیت خود آشنا کنید استفاده از هشتگ های مربوط به موضوع کاری شما در پست هایتان است. سعی کنید هر پستی که در اینستاگرام خود قرار می دهید حتما هشتگ مربوط به عکس را در قسمت توضیحات عکس قرار دهید.

 

از مشتریان خود برای فروش بیشتر استفاده کنید

اگر در پیج خود محصولاتی را ارائه می کنید اول سعی کنید حتما عکس های واقعی از آن ها را در پیج خود قرار دهید. فیلم های کوتاهی از محصولات و ویژگی های آن ها بگیرید و در پیج خود قرار دهید. عکس هایی از زمان تحویل محصولات به مشتری بگیرید و در پیج خود قرار دهید. مثلا اگر محصولتان را با پست به دست مشتری خود رسانده اید عکسی از رسید پستی بگیرید و در پیج خود قرار دهید یا ممکن است مشتریان شما در تلگرامتان بابت محصولی که در اختیارشان قرار دادید بخواهند از شما تشکر با ابراز محبت کنند که می توانید عکسی از این موارد را در پیج خود قرار دهید.

از مشتریان راضی خود بخواهید راجع به شما و محصولتان نظر تصویری کوتاه بدهند و در قبال آن هدیه ای به آن ها بدهید یا می توانید در خرید های بعدی به آن ها تخفیف بدهید. با گذاشتن نظرات تصویری از مشتریان وفادار خود در پیج خود اعتماد سازی در بین دیگر کاربرانتان ایجاد می کنید و فروش خود را چند برابر می کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟ را هم بخوانید

 

تبدیل فالوئینگ به فالوئر

با پیگیری پست های فوئینگ های خود آن ها را تبدیل به فالوئرهای خود کنید. سعی کنید عکس هایی که از فالئینگ های خود را که می بینید لایک کنید و درباره عکس هایشان نظر واقعی خود را دهید با این کار می توانید فائینگ های خود را به فالوئر های همیشگی خود تبدیل کنید. سعی کنید برای فالوئینگ های خود هر چند روز یک بار پینشهاد خوبی را از طریق دایرکت به آن ها ارسال کنید. مثلا کوپن های تخفیف خود را برای آن ها ارسال کنید با این کار حس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند و شما را دنبال می کنند.

 

بازدیدکنندگان سایتتان را به اینستاگرام بکشانید

سعی کنید از طرق مختلف بازدیدکنندگان سایتتان را به فالوئر های اینستاگرامتان تبدیل کنید. راه های زیادی برای این کار موجود است. یکی از این راه ها دعوت کاربران سایتتون به مطلبی که فقط در اینستاگرامتان منتشر می شود است. کلا هر چیزی که در سایت شما وجود ندارد و فقط در اینستاگرامتان است و کاربر مجبور شود برای دیدن آن مطلب به اینستاگرامتان بیاید.

به عنوان مثال می توانید قبل از اینکه کاربر سایت شما را ترک کنید پیشنهادی در قالب پاپ آپ به او دهید. توسط پاپ آپ خروج سایت خود کوپن تخفیف به او دهید و برای دریافت آن از کاربرتان بخواهید به اینستاگرامتان مراجعه کند. مطمئن باشید وقتی کوپن تخفیف محصول شما را در اینستاگرامتان ببیند حتما شما را فالو می کند تا از دریافت کوپن های تخفیف بعدی عقب نماند.

همه چیز در مورد کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین شبکه اجتماعی در کشور ماست که خیلی ها در آن فعالیت می کنند. منظور از خیلی ها همه قشر از افراد جامعه را در بر می گیرد. همین موضوع هم باعث این شده که اینستاگرام به محلی مناسب برای کسب درآمد برای خیلی ها تبدیل شود. از افراد معروف اینستاگرامی گرفته تا خانم های خانه داری که هیچ سرمایه ای برای کسب و کارشان نپرداخته اند هم می توانند کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنند.

خاصیت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب در این است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن ها به عنوان منبعی برای کسب درآمد خود استفاده کند. به خاطر اینکه کاربران شبکه های اجتماعی محبوب در هر کشوری بسیار زیاد هستند و همین موضوع باعث این می شود تا منبع بزرگی برای افرادی که قصد کسب درآمد و بازاریابی محصولاتشان را دارند محیا شود.

هم اکنون خیلی از کاربران موبایلی برای رفع نیاز خود دیگر به سایت های اینترنتی مراجعه نمی کنند و تمایل دارند در شبکه های اجتماعی به دنبال رفع نیاز خود بگردند. البته اینطور نیست که کاربران موبایلی وب سایت های اینترنتی را فراموش کرده اند بلکه منظورم این است کاربران موبایلی بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و تلگرام می گذرانند.

چون این قضیه خیلی داغ شده و کسب درآمد از اینستاگرام دغدغه خیلی از دوستان شده است در این مقاله تصمیم گرفتم در مورد این موضوع صحبت کنم. در این مقاله قصد دارم در مورد روش های کسب درآمد از اینستاگرام و اینکه چگونه هر کسی می تواند از اینستاگرام کسب درآمد کند صحبت کنم. پس اگر شما هم مشتاق هستید تا بدانید چگونه می توان از اینستاگرام کسب درآمد داشت در این مقاله تا انتها همراه من باشید.

 

نگاهی به روش های کسب درآمد از اینستاگرام

خب همانطور که عرض کردم کسب درآمد از اینستاگرام خیلی فراگیر شده است و خیلی از دوستان قصد دارند از اینستاگرام کسب درآمد کنند ولی به خوبی با روش های آن آشنا نیستند. خیلی از دوستان اولین کاری که به فکرشان می رسد این است که پیجی راه اندازی کنند و به سرعت تعداد فالوورهای آن را افزایش دهند. مهم نیست چگونه، فقط تعدادشان برای شان مهم است. و سپس به فکر گرفتن تبلیغات و کسب درآمد از آن می افتند.

البته این هم یک روشی برای کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود ولی در بسیاری از مواقع به خوبی جواب نمی دهد! در ادامه شما را با روش های کسب درآمد از طریق اینستاگرام بیشتر آشنا می کنم.

 

1.فروش مستقیم کالا و خدمات

یکی از روش هایی که خیلی از افراد از طریق آن در اینستاگرام کسب درآمد می کنند فروش کالا و خدمات است.

افرادی که از این روش برای درآمد زایی از اینستاگرام استفاده می کنند ممکن است کالا یا خدماتی از خودشان یا دیگران ارائه کنند. ممکن است کالایی فیزیکی یا حتی دیجیتالی عرضه کنند. مثلا فروش شماره های رند یا فروش کیک خانگی یا فروش تورهای آخر لحظه ای. همه مثال هایی که زدم جزو فروش مستقیم کالا و خدمات محسوب می شوند.

 

2.فروش غیر مستقیم کالا و خدمات

این هم روشی است که خیلی ها از آن برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام استفاده می کنند. بیشتر افرادی که فالوور های زیادی دارند می توانند از این روش برای گرفتن تبلیغات دیگر کسب و کارها اقدام به کسب درآمد کنند. همچنین افراد معروف یا به قول معروف سلبریتی ها که دارای محبوبیت و دنبال کنندگان بالایی هستند از این روش برای کسب درآمد از اینستاگرام خیلی استفاده می کنند.

در این روش به طور غیر مستقیم محصول یا خدمت کسب و کار مورد نظر تبلیغ می شود. در واقع در این روش تبلیغات با محتوا عجین شده است و جزیی از روش های بازاریابی محتوا نیز محسوب می شود.

به عنوان مثال افراد معروفی که در کلیپ های خنده دار خود به برند خاصی اشاره می کنند در واقع قصد دارند در محتوای سرگرم کننده ای که به مخاطبان میلیونی خود ارائه می کنند آن برند مورد نظر را هم معرفی کنند. در این روش از بازیگران معروف نیز استفاده می شود. مثلا عکس هایی که آقای بهرام رادان از نوین چرم منتشر می کند نمونه ای از این نوع روش کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود.

 

به این روش اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار نیز گفته می شود. کسب و کارهای زیادی از این روش برای معرفی و برند سازی خود استفاده می کنند.

 

3.برند سازی در اینستاگرام

یکی دیگر از روش هایی که می توان گفت به صورت غیر مستقیم از طریق آن می توان کسب درآمد از اینستاگرام داشت، برند سازی است. بسیاری از کسب و کار ها از طریق برند سازی در اینستاگرام سعی می کنند مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنند و بعد روی آن ها بازاریابی انجام دهند.

مثلا کسب و کارهایی که با برند سازی قصد داردند مخاطبان زیادی را به حضور در سمینارها و ورکشاپ های عملی شان دعوت کنند نمونه ای از برند سازی در اینستاگرام هستند.

در این روش معمولا کسب و کار ها مخاطبان خود را از اینستاگرام وارد بستر اصلی کسب و کارشان که ممکن است وب سایتشان باشد می کنند و سعی می کنند روی آن ها عملیات بازاریابی انجام دهند تا مخاطبان خود را عاشق خدمات یا محصولاتشان کنند.

این روش یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود. چون از این طریق می توان مانور بیشتری روی مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود دهید. از طرفی ماندگاری شبکه های اجتماعی در کشور ما همیشگی نیست پس بهتر است از اینستاگرام برای کسب درآمد غیر مستقیم و بیشتر برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

 

چگونه از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

هر کسب و کاری در اینترنت برای کسب درآمد نیاز به کاربران علاقه مند دارد. کاربرانی که واقعا به کسب و کار مورد نظر علاقه داشته اند و الان دارند دنبالش می کنند. چه سایت داشته باشید، چه تلگرام و یا اینستاگرام باید کاربرانی داشته باشید که بتوانید از طریق آن ها کسب درآمد کنید.

برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام هم نیازمند فالوور های زیاد هستید. البته زیاد بودنش در بعضی از مواقع خیلی مهم نیست! مهم هدفمند بودن آن هاست.

پیشنهاد می کنم مقاله 10 روش خلاقانه برای افزایش فالوور اینستاگرام را هم بخوانید.

در ادامه روش هایی را عنوان می کنم که علاوه بر افزایش فالوور اینستاگرام باعث کسب درآمد بیشتر شما از اینستاگرام می شود. همچنین مطالبی را که عنوان می کنم برای برند سازی در اینستاگرام هم کمکتان می کند.مسلما هرچه دنبال کنندگان اینستاگرام شما بیشتر باشد کسب درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. البته همانطور که گفتم فالوور های هدفمند نه فیک!

درست مثل این می ماند که هر چه ترافیک سایت شما بیشتر باشد می توانید کاربران بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید و در نهایت کسب درآمد بیشتری داشته باشید.

 

1.از امکانات جدید اینستاگرام غافل نشوید

امروزه اینستاگرام با امکاناتی که ارائه کرده است به خوبی از رقبای خود به ویژه اسنپ چت پیشی گرفته است. با استفاده از امکانات جدید اینستاگرام، هم می توانید فالوور های خود را افزایش دهید و هم کسب و کار خود را رونق دهید.

 

استوری اینستاگرام :

خیلی ها از استوری اینستاگرام برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده می کنند. همچنین یک ویژگی خیلی خوبی که این روزها به استوری اینستاگرام اضافه شده است قرار دادن تگ پروفایل است. خیلی از افراد از این ویژگی برای هدایت مستقیم کاربران به پیج یا پروفایل مورد نظر استفاده می کنند.

همچنین می توانید در تبلیغاتی که در استوری خود می گذارید از نوشته استفاده کنید. مثلا می توانید آدرس سایت یا تلفن شخص مورد نظر را نیز روی آن بنویسید.

 

البته برای زیبا تر کردن استوری های خود می توانید از اپلیکیشن هایی نظیر Drool و InShot هم استفاده کنید.

 

لایو اینستاگرام :

از لایو اینستاگرام هم خیلی ها برای معروفیت و معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام استفاده از لایو است. زمانی که رو در رو و به صورت زنده با مخاطبان خود صحبت می کنید خیلی تاثیر گذاری بیشتری می توانید روی آن ها بگذارید.

همچنین اگر لایوتون جذاب باشد خیلی از افراد دیگر به لایو شما می پیوندند و همان افراد می توانند جزئی از دنبال کنندگان شما شوند.

از لایو اینستاگرام باید با توجه به حوزه کاری خودتان استفاده کنید. مثلا می توانید از لایو اینستاگرام به عنوان کلاسی برای سوال و جواب مخاطبانتان استفاده کنید.

از طریق لایو اینستاگرام می تونید ایده های خوبی را اجرا کنید. مثلا نحوه انجام دادن کاری را بگویید. کتاب معرفی کنید. در مورد موضوع خاصی بحث کنید و از دنبال کنندگانتان بخواهید در بحث به شما ملحق شوند. اگر بتوانید لایو خود را جذاب اجرا کنید مطمئن باشید مخاطبان شما ترغیب می شوند دوستانشان را هم به لایو شما دعوت کنند.

یکی دیگر از قابلیت بسیار عالی اینستاگرام این است که می توانید لایو خود را ذخیره کنید و در استوری خود به صورت ضبط شده قرار دهید تا افرادی که به هر دلیلی به لایو شما نرسیده اند بتوانند نسخه ضبط شده آن را ببینند.

 

2.برای پست های اینستاگرامی خود بیشتر وقت بگذارید

باید سعی کنید با پست هایی که در اینستاگرام خود منتشر می کنید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید. این خیلی مهم است. حتی در بسیاری از مواقع از این طریق می توانید فالوور های خود را به مشتریان همیشگی تان تبدیل کنید.

سعی کنید پست یا عکسی را از جای دیگر کپی نکنید و فقط تگ سایت یا برند خود را روی آن قرار دهید و در اینستاگرام خود پست کنید. این بدترین کاری است که هر کسی می تواند به راحتی آن را انجام دهد.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید از طریق آن اعتماد مخاطبان و فالوورهای خود را جلب کنید کپشن هایی است که برای پست های خود قرار می دهید. خیلی از دوستان می گویند پست هایی که کپشن های طولانی دارند خوانده نمی شوند. شاید درست باشد ولی این کار باعث می شود فالوورهایتان حس خوبی نسبت به شما داشته باشند و فکر کنند چقدر برایشان مهم بودید که اینقدر وقت گذاشتید.

پیشنهاد می کنم مقاله چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟ را هم بخوانید.

 

3.در ارسال پست ها تنوع داشته باشید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و از همان اول امکان اشتراک تصاویر را داشت. ولی الان با امکانات زیادی که دارد امکان قرار دادن ویدیو هم برای کاربران خود فراهم کرده است.

سعی کنید همیشه از یک فرمت برای پست های خود استفاده نکنید. گاهی وقت ها استوری بگذارید و هر چند وقت یک بار از ویدیو استفاده کنید.

 

از اپلیکیشن هایی مثل photo voice برای اضافه کردن صوت به تصویر و از viva video تصاویر خود را به صورت اسلاید شو منتشر کنید.

در پست های اینستاگرامی خود خلاقیت به خرج دهید. مثلا بعضی وقت ها از کامنت هایی که مخاطبانتان در پست های قبلی شما گذاشته اند اسکرین شاتی بگیرید و در مورد آن صحبت کنید. یا از مشتریان راضی که ابراز محبت به شما می کنند اسکرین شات بگیرید و در اینستاگرام خود قرار دهید. همچنین از محصولاتی که مشتریانتان از شما خریده اند عکسی بگیرید و از آن ها تشکر کنید.

از قرار دادن پست های مناسبتی هم غافل نشوید!

 

 

4.با فالوورهای تان در تعامل باشید

یکی از مهمترین کارهایی که برای تبدیل فالوور به علاقه مندان واقعی به کسب و کارتان باید انجام دهید این است که با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. مثلا هیچ کامنتی را بی پاسخ نگذارید. سعی کنید اگر سوالی هر چند ساده در کامنت ها از سوی مخاطبان خود دیدید به آن پاسخ دهید. اینطوری صمیمیت بین شما و مخاطبانتان چند برابر می شود.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در این رابطه انجام دهید این است که از آن ها سوال بپرسید. مثلا در مورد موضوع خاصی عکسی بگذارید و نظر مخاطبانتان را بخواهید. از آن ها بخواهید در بحث شرکت کنند. این نوع پست ها باعث می شود فالوورهایتان مجبور به کامنت گذاشتن زیر پست های شما شوند و همین باعث می شود افراد خیلی بیشتری ترغیب به مشارکت در بحث ها شوند.

پیشنهاد می کنم مقاله ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام را حتما بخوانید.

به دایرکت های خود حتما جواب دهید. تا آنجایی که ممکن است سعی کنید از طریق دایرکت با کاربران و همچنین مشتریان خود در ارتباط باشید. گاهی وقت ها شما اقدام به برقراری ارتباط کنید. مثلا بپرسید نظرتون راجع به فلان محصول چی هست؟ آیا مشکل یا سوالی در مورد فلان محصول دارید یا خیر؟ بعضی وقت ها هم آن ها را با ارائه هدیه ای شگفت زده کنید.

 

5.از هشتگ های مناسب استفاده کنید

هشتگ در اینستاگرام مثل کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت است. سعی کنید هشتگ های اصلی و پر طرفدار مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کنید. برای این کار بهتر است به پیج رقبای خود سری بزنید و هشتگ های پر طرفدار آن ها را شناسایی کنید.

با استفاده از هشتگ های پر طرفدار در پست های خود می توانید پست هایتان را بیشتر در معرض دید علاقه مندان به کسب و کار خود قرار دهید. و از این طریق پروموت پست های تان در اینستاگرام افزایش پیدا می کند. استفاده از هشتگ ها به صورت اصولی باعث می شود افراد خیلی بیشتری با کسب و کار شما آشنا شوند.

همچنین برای برندسازی در اینستاگرام حتما سعی کنید هشتگ مربوط به کسب و کار خود را انتخاب کنید و در تمام پست های ارسالی خود از آن هشتگ استفاده کنید.

 

6.با افراد تاثیر گذار در ارتباط باشید

سعی کنید از افراد تاثیر گذار برای افزایش اعتبار برندتان استفاده کنید. اگر برای شما مقدور بود حتما با افراد تاثیر گذار در ارتباط باشید و از آن ها بخواهید اشاره ای به کسب و کار یا برند شما کنند. اگر لازم شد برای برندسازی حتما از این روش باید استفاده کنید.

افراد تاثیر گذار، تاثیر بالایی روی برند شما می گذارند و افراد زیادی را می توانند با برند شما آشنا کنند. چون این افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند هر چه در مورد برند شما بگویند تاثیر گذاری بالایی روی مخاطبان خود می توانند بگذارند. این روش بهترین راه برای برند سازی و بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است.

 

7.از دیگر فضا های کاری خود فالوور جذب کنید

سعی کنید در هر جایی که فعالیت می کنید کاربران خود را به اینستاگرام خود دعوت کنید. اگر سایتی دارید حتما از کاربران خود بخواهید اینستاگرام تان را دنبال کنند. اگر در تلگرام کانالی دارید یا در گروه های هم حوزه خود فعالیت می کنید حتما در پست های خود به اینستاگرام خود نیز اشاره ای کنید.

اگر در آپارات و یوتیوب ویدیو می گذارید حتما در ویدیو های خود از مخاطبان خود بخواهید شما را در اینستاگرام دنبال کنند. اگر در لینکدین فعالیت می کنید سعی کنید در پست ها و مقالاتی که در آن به اشتراک می گذارید اشاره ای به اینستاگرام تان هم کنید.

اگر مقاله ای را در سایتی می خوانید که براتون مفید بود حتما در کامنتی که می گذارید به جای آدرس سایت، آدرس اینستاگرام تان را درج کنید.

و از خیلی از فضاهای کاری دیگری که با کسب و کار شما دخیل است برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید.

پیشنهاد می کنم این ویدیو را حتما ببینید : افزایش ترافیک سایت با اینستاگرام

 

نکات مهم در کسب درآمد از اینستاگرام :

1.فالوور فیک نخرید!

هرگز برای افزایش فالوور اینستاگرام تان از فالوور های فیک و غیر واقعی استفاده نکنید. بسیاری از دوستان فکر می کنند افرادی که برای اولین بار به پیج شان وارد می شوند فقط به خاطر تعداد فالوورهایشان است که اقدام به فالو پیج شان می کنند. به خاطر همین قضیه هم فقط به فکر این هستند که از هر روشی شده فالوورهای پیج اینستاگرام خود را افزایش دهند.

ولی در صورتی که اصلا اینطور نیست! فالوورهایی که علاقه ای به کسب و کارتان ندارند اصلا برای شما سودی نخواهند داشت. به تازگی اینستاگرام قابلیتی پیدا کرده است که پیج هایی که دارای فالوور و لایک های فیک هستند را تشخیص می دهد و آن ها را برای همیشه مسدود می کند.

 

2.از برنامه های افزایش فالوور استفاده نکنید!

استفاده از برنامه ها و ربات های افزایش فالوور به هیچ وجه توصیه نمی شود. چون در اکثر این برنامه ها و ربات ها باید با اکانت اصلی پروفایل اینستاگرام خود در آن ها لاگین شوید و این از لحاظ امنیت بسیار خطرناک هستند. در بسیاری از مواقع استفاده از این برنامه ها با مسدود شدن اکانت مورد نظر همراه شده است.

بسیاری از پروفایل هایی که تعداد فالوور های زیادی داشته اند توسط این برنامه ها اکانت های خود را از دست داده اند. معمولا توسط این برنامه ها شما با پروفایل اصلی خود باید کارهایی از قبیل ارسال دایرکت، گذاشتن کامنت، لایک پست ها و … را انجام دهید که در بسیاری از مواقع این کارها به طور غیر طبیعی صورت می گیرد.

به خاطر اینکه اینستاگرام حساسیت بالایی در این موارد دارد و همچنین به لاگین های مختلفی که از طریق یک اکانت در دستگاه ها و آی پی های مختلف انجام می گیرد بسیار حساس است استفاده از این برنامه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پیشنهاد می کنم مقاله چه کار کنیم در اینستاگرام بلاک نشویم؟ را حتما بخوانید.

 

3.به فکر تبدیل فالوورها به علاقه مندان خود باشید

همانطور که عرض کردم بسیاری از دوستان فقط به فکر افزایش فالوور اینستاگرام خود هستند و اصلا به فکر اینکه آیا این افراد به درد کسب و کارشان می خورند یا نه نیستند! مهم نیست چقدر فالوور داشته باشید، بلکه مهم این است که فالوورهای شما چقدر به شما علاقه دارند؟ چقدر به پیشنهاد های شما جواب مثبت می دهند. چقدر به حرف شما گوش می دهند و دنبال رو شما هستند.

با به کار گیری صحیح مواردی که در این مقاله اشاره کردم به راحتی می توانید اعتماد فالوورهای خود را جلب کنید و آن ها را به علاقه مندان به کسب و کار خود تبدیل کنید.

 

4.به فکر راه اندازی یک وب سایت باشید

بسیاری از افرادی که فقط از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند اشتباه بزرگی می کنند. دوستان ما در ایران زندگی می کنیم و هیچ چیزی در آینده قابل پیش بینی نیست! معلوم نیست مدتی بعد چه شبکه اجتماعی روی بورس باشد. آیا اینستاگرام پا بر جا می ماند یا خیر؟ هیچ چیزی مشخص نیست!

از این رو بهتر است وابسته به شبکه های اجتماعی که در حال حاضر در کشور ما محبوب هستند نباشید. اکثر برند هایی که در اینستاگرام برند سازی و فعالیت می کنند در نهایت مخاطبان خود را به وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود انتقال می دهند.

پس بهتر است شما هم بستر دیگری را برای کسب درآمدتان فراهم کنید تا در هر شرایطی کاربران و مشتریان کسب و کار خود را داشته باشید و به هیچ وجه آن ها را از دست ندهید. ممکن است اینستاگرام فردا نباشد! ولی سایت شما همیشه پا بر جا است.

دسته بندی : افزایش فروش سایت